Deutsch Übungen: Die Letzte Zwei Monaten (German Practice: The Last Two Months) 06/26/2018 (English Version Below)

Hallo zusammen!

Ich möchte dieses Post schreiben, so dass ich kann jetzt meinem Leben und auch meinen Plan für die nächste zwei Monaten erzählen. Dieser Post schreibe ich auf Deutsch, weil  kann ich meiner Deutsch übungen, und Ihnen können meiner Deutsch nach 10 Monaten sehen (mit viele Fehler näturlich!) :p .

Mein Leben ist sehr beschäftige! Meine Vorlesungen sind sehr schwer, und alles sind auf Deutsch! Jeden tag muss ich Deutsch sprechen und schreiben, insgesamt lerne ich sehr mehr Deutsch in Ulm als in den USA! Vor ein Jahr weiß ich kein Deutsch (ich hatte nur 1 semester Deutsch gelernt), und jetzt meiner Vorlesungen sind alles auf Deutsch! Jeden Tag sehe ich meiner Deutsch verstehen (bezüglich schreiben und sprechen) verbessern, und bin ich sehr glücklich mit meinem Fortschritt. Hoffentlich kann ich “B2 Deutsch” machen nach 1 Jahr in Deutschland wohnen!

Ich und meinen Freunden letztes Wochenende, Tübingen

Ich kann nicht glauben, dass meiner Zeit in Deutschland ist fast fertig! Ich vermisse San Diego viel, aber werde ich auch Deutschland sehr vermissen! Letzte Woche hatte ich nach Tübingen gereist, für meiner beste Freundin besuchen und ich war erinnerte, dass ich werde bald nach die USA gehen (und war ein bisschen traurig!). Manchmal wandere ich in der Stadtmitte Ulm, und fängt sehr traurig fühlen sein an (weil ich errinne mich, dass ich werde nach die USA gehen).

Aber jetzt habe ich ein Plan für die nächste zwei Monaten! Mein Plan sind die folgende:

29 Juni – 3 Juli: Mallorca, Spanien!

28 Juli: Mein erste Klasur (Analysis 1)

1 – 3 August: “Orientation” für die neuen Studenten helfen

10 August: Mein zweiten (und letzte) Klasur (Lineare Algebra 1)

13 – 16 August: Venedig, Italien!

21 August: Fliege ich züruck nach die USA

Das ist alles für jetzt, danke dir und Ciao! 😀


ENGLISH VERSION

Hello everybody!

I would like to write this post so that I can now tell my life and also my plan for the next two months. This post I write in German, because I can practice my German, and you can see my German after 10 months (with many errors of course!) :p .

My life is very busy! My lectures are very difficult, and everything is in German! Every day I have to speak and write German, all in all I learn a lot more German in Ulm than in the USA! One year ago I do not know German (I had only learned German for 1 semester), and now my lectures are all in German! Every day I see my German (with regards to writing and speaking) improve, and I am very happy with my progress. Hopefully I can do “B2 German” after 1 year living in Germany!

Me and my friends last weekend, Tübingen

I can not believe that my time in Germany is almost done! I miss San Diego a lot, but I will miss Germany too! Last week I had traveled to Tübingen, visiting for my best friend and I was reminded that I will go to the US soon (and was a bit sad!). Sometimes I walk in the city center Ulm, and start feeling very sad (because I remember that I will go to the USA).

But now I have a plan for the next two months! My plan is the following:

29 June – 3 July: Mallorca, Spain!

28 July: My first exam (Analysis 1)

1 – 3 August: “Orientation” for the new students help

10 August: My second (and last) exam (Linear Algebra 1)

13 – 16 August: Venice, Italy!

21 August: I fly back to the USA

That’s all for now, thank you and Ciao! : D

 

How did I do?? Not so bad huh (all this without help) 😀 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s